טיפים לעריכת הסכם הורות משותפת (בדגש על מקרים בהם ההיכרות המוקדמת היא שטחית)

רגע לפני שהחלטתם שאתם הולכים לקראת הסכם הורות משותפת קבלו מספר טיפים שיתרמו להצלחת התהליך

  • במקרה ואין לכם שותף או שותפה לתהליך ואתם מתחילים תהליך חיפוש אחר שכזה/כזו, הגדירו לעצמכן מה אתם מחפשים בשותף או שותפה להורות ומה התכונות החשובות לכן שיהיו לו/לה.
  • נכון, אתם לא בחיפוש אחר אהבת חייכם ופרטנר רומנטי, אבל אתם בחיפוש שותף לדבר הכי גדול שעומד לקרות בחיים שלכם. חשוב שתמצאו חן זה בעיניי זו. כן, גם ברמה החיצונית השטחית (למרות שלא מדובר במשיכה מינית). אל תשכחו שהגנים המשותפים שלכם עומדים לייצר ילד משותף אז מומלץ שתאהבו את מה שנמצא שם (חלק גדול לפחות).
  • אתם הולכים לחלוק את החיים שלכם למשך שנים רבות. כדאי שתחבבו זה את זו, תהיה ביניכם תקשורת טובה ומכנה משותף רחב שיצמצם מלכתחילה אי הסכמות וסכסוכים עתידיים.
  • סינון המועמדים צריך להתבסס על תקופת הכרות שדומה מאד לדייטינג רומנטי. מומלץ שתיקחו זמן להכיר אחד את השני כבני אדם, לבלות ביחד, לצאת, להנות, לפני שאתם צוללים לדיונים באג'נדה ההורית.
  • לאחר שנראה שיש חיבה הדדית ורצון משותף להתקדם בתהליך, מומלץ לבצע סינון רפואי ראשוני – על 2 הצדדים לבצע בדיקת HIV, האישה תבצע בדיקות גנטיות (ובמידת הצורך בהתאם לתוצאות גם הגבר), והגבר יבצע בדיקת איכות זרע.
  • רק כאשר הסינון הרפואי הראשוני מצביע על התאמה בסיסית והעדר בעיות (או בעיות שהשותפים מוכנים להתמודד עימן בטיפול הרפואי), מומלץ לפנות לתהליך גישור ולהתקדם לקראת ניסוח הסכם הורות משותפת.
  • במקביל לתהליך הגישור מומלץ לפנות יחדיו לייעוץ אצל איש מקצוע (פסיכולוג ילדים). מעבר להכוונה ולהדרכה ההורית ההכרחית, הפגישות עצמן יכולות לשמש כמבחן התאמה. בשיחה עם איש המקצוע, הוא יכול לשאול שאלות שהתביישתם לשאול בעצמכם או שכלל לא חשבתם עליהן, יתפתח דיון ותופתעו מהתשובות או מעצם התגובות. זה עלול לחסוך לכם כאב לב עתידי.

לחצו כאן להבין האם אתם זקוקים להסכם הורות משותפת >>

צפו בעו"ד מתת פלסנר מתראיינת בנושא הסכמי הורות משותפת

עו"ד מתת פלסנר מתראיינת בתוכנית "כל בוקר" בנושא הסכמי הורות

עו"ד ומגשרת מתת פלסנר מתראיינת בנושא הסכמי הורות

לקוחות ממליצים

השארת תגובה